Theme Preview Rss

H1N1 sudah menyerang.....

ni la mende yg plg aku tkt...H1N1 dh stat menginfeksi student mesia kt cni..batch aku dh sorang konfirm terinfeksi virus ni..sorang lg br suspek..tu tk kire lg junior n senior..parah..mmg parah...boleh dikatekn semua batch aku de batuk n demam..termasuk aku.tp aku je smlm teruk.lepas makan obat n tidur semalaman,arini dh ok..esok diwajibkan pakai mask kt kampus..tkkan la nk pakai mask dr pagi smpai ke ptg...lemas la wei..tp nk wat cne...kena la pkai gak.tp mask pon aku tkde lg ni.nk kene beli esok..tp kt cni pemantaun terhadap H1N1 tk sehebat kt mesia.klau kt mesia,sorang je terinfeksi satu sekolah die ttp.kt cni buat dunno je..haish..sbb tu la cases kt cni byk...penanganan tk bgs...duk sibuk sgt ngn pilihan raya smpai nyawe rakyat pon diabaikan..cakap nk basmi kemiskinan rakyat,tp nyawe rkyat pon tk amik kisah...same2 la kite berdoa untuk rakan2 yg tgh sakit tu spy cepat sembuh..dn unt org yg belum kene,ambil la lgkh profilaksis dgn sebaiknya..susah la klau sakit ni..terutama klau bdak2 tajaan JPA.dh la kite tk dpt insurans kesihatan..klau masuk spital nnt kene byr sndrik.plg kurang pon 8 juta rupiah kene byr..kn masalah tu...so kene la jage kesihatan..esok jom rmai2 pakai mask g campus yer....(aku tkde mask lg ni,spe nk derme)

0 comments:

Post a Comment